Nieuwsbrief Nr. 2 December 2023

Het jaar 2023 zit er op. Een jaar waar we met FunTours met veel plezier op terug kijken. We hebben het afgelopen jaar FunTours weer op de kaart gezet. Het is een mooi jaar geweest met vier bingo`s en diverse activiteiten. In deze nieuwsbrief een korte terugblik hierop.

Nieuwe T-shirts:
Om onszelf als FunTours zichtbaar te maken bij activiteiten hebben we nieuwe T-shirts laten maken. Zo zijn we voor de gasten ook duidelijk te herkennen bij b.v. een festival. Maar ook voor ons is het fijn omdat we zo de deelnemers makkelijk terug kunnen vinden bij grote activiteiten zoals het Franklin festival.

De Bingo`s:
Het afgelopen jaar hebben we vier bingo`s gedraaid. Zoals iedereen weet, gaat de opbrengst van de bingo`s naar FunTours, en daar bekostigen we dan de uitjes van die we organiseren voor onze gasten.
Maar daarnaast is de bingo ook elke keer een mooie bijeenkomst van ouderen uit de wijk, mantelzorgers en mensen met een beperking, die met elkaar een gezellige middag midden. En menigeen gaat na afloop met een leuke prijs naar huis. Veel van de prijzen worden gedoneerd. Mocht u thuis nog cadeautjes hebben liggen, die u nooit heeft gebruikt, omdat het uw kleur of smaak niet (meer) heeft, of u heeft het dubbel, dan kun u het altijd aan ons doneren. Alle cadeautjes die we krijgen voor de bingo, hoeven we niet zelf aan te schaffen, en zodoende blijft er meer van de opbrengst van de bingo over, om activiteiten mee te doen. Langs deze weg ook nog onze dank naar Malle Pietje & Lowietje die veel spullen hebben gedoneerd.

Uilenpark de Paay:
Dit was onze eerste kleinschalige activiteit. Het park was niet echt rolstoelproof, maar door de kleinschaligheid van het park, was het wel erg leuk voor de gasten. Veel dieren gezien, en ook geaaid. Herinneringen van vroeger toen ze zelf dieren hadden en hun jeugd kwamen boven. Mooi om te horen. De gasten hebben genoten en wij ook.

BMW Huizen:
Dit is de opvang voor Oekraiense vluchtelingen met een beperking en hun familie. Hier hebben we een middag verzorgd met activiteiten. We hebben buiten ‘Grote Bellen’ geblazen en genoten van de muziek van Friedjof en Hans op de viool en accordeon. Daarna hebben we binnen Bingo gespeeld waar bij één van de kinderen alles vertaalde naar het Oekraïens en andersom. Iedereen ging na afloop dan ook met een prijs naar huis. Na de Bingo hebben we heerlijke versgebakken Zweedse wafels gegeten, en fotolijstjes met knopen versierd. Daar kunnen ze dan later zelf een mooie foto van hun familie indoen.
Al met al een zeer geslaagde middag. We gaan er zeker nog weer naar terug.

FrankLinfestival in Cabrio Soest:
Hier zijn we met een grote groep naar toe gegaan. Natuurlijk in onze nieuwe T-shirts.  We  hebben daar genoten van het mooie weer en van de diverse optreden van Nederlandse artiesten. Het was echt een feestje.

Wens van Femke:
FunTours probeert ook wensen te vervullen. Femke is een grote fan van Og3ne. Laten die dus nu net ook optreden bij het ‘FrankLin-Festival’. We regelden kaarten voor Femke, haar vriendin en moeder.
Van tevoren kreeg ze een T-shirt met daarop een foto van Og3ne en een kaart. In de kaart stond dat ze een ontmoeting zou hebben met Og3ne en dat ze met hun op de foto mocht. Nou, blijer hadden we Femke niet kunnen maken. Wat heeft ze genoten. Niet alleen van die ontmoeting maar ook al van de voorpret. Het T-shirt en de foto van de ontmoeting hangen ingelijst op haar slaapkamer.

Vrijwilligers:
Zonder vrijwilligers kan FunTours niet bestaan. We gaan in het nieuwe jaar dan ook actief aan de slag om nieuwe vrijwilligers te werven. Begint het al te kriebelen bij het lezen van onze nieuwsbrief, of ken je nog iemand die we daarvoor kunnen vragen, laat het ons dan weten. Zo fijn dat zoveel mensen FunTours een warm hart toedragen en zich in willen zetten voor dit mooie doel. En er is een hoop te regelen en te doen. Zowel voor als achter de schermen wordt er hard gewerkt. De ene is wat meer zichtbaar als de ander, maar met elkaar houden we FunTours op de weg.

Ook zin om vrijwilliger te worden bij Funtours ! Stuur dan een mailtje naar : stichtingfuntours@gmail.com met je contactgegevens en dan nemen we zo
snel mogelijk contact met je op.

Planning voor 2024;

Voor 2024 staan de bingo`s weer op de planning.

Verder willen we weer naar het Fluorfestival en het FrankLin-Festival.

Ook willen we in het nieuwe jaar weer kleinschalige activiteiten gaan opzetten.

Heb je een idee voor een leuke activiteit, voor een grote groep, of voor een klein groepje, wij horen het graag van jullie. Er is een hele hoop mogelijk. Ook individuele activiteiten vallen binnen ons aanbod.

Stuur je ideeën naar: stichtingfuntours@gmail.com

Iedereen bedankt voor de inzet van het afgelopen jaar. Het is fijn dat we met elkaar zulke mooie activiteiten neer hebben mogen zetten.

Voor 2024 wensen wij iedereen Gezondheid, Geluk, en heel veel liefde. Geniet van elkaar en met elkaar en maak er met elkaar iets moois van.

Hieronder nog even een stukje van Ria de Jong, de voorzitter van Funtours:
Lieve mensen, ook ik wil iedereen bedankend voor het onvergetelijke jaar. Wat was het mooi. Ik ben iedereen heel dankbaar voor wat er het afgelopen jaar heeft plaatsgevonden.

Ik heb heel erg blij en trots, het was niet gering. Vooral wil ik iedereen bedankten voor jullie inbreng vanuit jullie hart, en voor al het vertrouwen. Laten we alles zo met elkaar voortzetten. Dan wordt het het volgende jaar ook een top jaar. Tot slot wens ik iedereen alleen maar veel moois en goeds toe, en heel veel liefs. Ria

Een mooi bericht om deze nieuwsbrief mee af te sluiten.

Vergeet niet onze website en facebookpagina in de gaten te houden voor de agenda, activiteiten, maar ook voor verslagen en foto`s van de activiteiten die we  al gehad hebben.

Groetjes van het FunTours team